Kādas pašlaik ir attiecības starp velosipēdistiem un gājējiem uz ietvēm?

Samazinājies negadījumu un konfliktu skaits starp velosipēdistiem un gājējiem uz ietvēm, intervijā LTV raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris.

Viņš pastāstīja, ka laikā līdz 2014.gadam pieaudzis negadījumu un konfliktu skaits starp velosipēdistiem un gājējiem. Savukārt pērn ticis novērots kopējās satiksmes drošības uzlabojums. Arī cietušo skaits šādos negadījumos bijis mazāks. «Šā gada sākumā vērojamas labas tendences – gan negadījumi, gan iesaistīto un cietušoo [skaits] samazinās par 30%,» teica Teteris.

Savukārt, runājot par aizvadītās nedēļas nogalē notikušo braucienu «Kritiskā masa», CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks uzsvēra, ka velosipēdisti ir tādi paši satiksmes dalībnieki kā autovadītāji vai gājēji. «Viņiem pienākas sava veloinfrastruktūra. Ir noteikta likumdošana, kurai ir jāpakļaujas. Diez vai ar šo akciju velobraucēji ieguva vairāk mīlestības pret sevi,» atzina Teteris.

Ar šā gada 1.janvāri spēkā stājās jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kuru mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību vēršot uz mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.

Uz » Kritiskās masas » velobraucienu, lai pievērstu uzmanību pilsētas infrastruktūras nepiemērotībai riteņbraucēju vajadzībām, svētdien Rīgā pulcējušies aptuveni 2000 riteņbraucēju.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka svētdien, 1.maijā, tradicionālajā nesankcionētajā velosipēdistu braucienā «Kritiskā masa» piedalījās aptuveni divi tūkstoši velobraucēju. Brauciens notiek, lai pievērstu uzmanību pilsētu infrastruktūras nepiemērotībai riteņbraucēju vajadzībām.