Pētījums: Jauniešu atkarība no tehnoloģijām

Cisco pētījums par Y paaudzes* interneta paradumiem parāda, ka nepieciešamība pēc informācijas kontrolē katru viņu dzīves jomu, sākot ar darbu un iepirkumiem un beidzot ar draugiem un ģimeni.

Saskaņā ar 2012. gada Cisco® Interneta pasaules tehnoloģiju ziņojumu (CCWTR) deviņdesmit procenti aptaujāto Y paaudzes pārstāvju visā pasaule apliecināja, ka viņi savos viedtālruņos pārbauda e-pastu, īsziņas un sociālo mediju mājas lapu jaunumus bieži vien pat pirms izkāpšanas no gultas. Cilvēka ķermenī ir 206 kauli un viedtālruni, iespējams, varētu uzskatīt par Y paaudzes 207. kaulu. Divi no pieciem respondentiem apgalvoja, ja nebūtu iespējas izmantot viedtālruni interneta piekļuvei, viņi būtu apjukuši un justos tā, it kā daļa no viņiem būtu pazudusi.

Mobilās ierīces ir tikai sākums. Tā kā arvien vairāk cilvēku, procesu, datu un lietu pievienojas un mijiedarbojas tā sauktajā «Visu lietu internetā», visu šādu savienojumu radīto datu apjoms un potenciālā vērtība pieaug ģeometriskā progresijā.

«Pastāvīga atrašanās internetā un informācijas meklēšanas procesā ir kaut kas manai paaudzei galīgi neizprotams, taču šai jaunajai paaudzei tas ir pilnīgi dabisks dzīvesveids. Viņi VĒLAS visu laiku būt kontaktā ar visiem un visu,» apgalvo Cisco Ziemeļvalstu reģiona un Baltijas valstu vadītājs Esa Korvenmaa.

Vidējais darba karjeras ilgums varētu palielināties, jo dabīgā veidā notiek izmaiņas cilvēku darba stilā. Tā saucamā Y paaudze pastāvīgi atrodas «tiešsaistē», ir labāk informēta par dažādiem jautājumiem un spējīga reaģēt daudz ātrāk nekā iepriekš.

Viedtālruņi tiek izmantoti visur, pat pašās privātākajās vietās. Spēcīgā vēlme pēc informācijas nozīmē, ka robežas starp darbu un sabiedrisko dzīvi vai ģimeni ir saplūdušas. Cilvēki pārbauda jaunumus darba jautājumos un sazinās jebkurā laikā no visām iespējamajām vietām. Laiks ir elastīgs: Y paaudzei nepastāv konkrētas robežas starp darba dienu un personīgo laiku – tie savienojas un pārklājas visas diennakts laikā.

Sešdesmit procenti Y paaudzes pārstāvju neapzināti vai apzināti pārbauda savos viedtālruņos e-pastus, īsziņas un sociālo mediju publicētos jaunumus. Sievietēm ir lielāka nepieciešamība pēc saziņas: 85 % sieviešu attiecībā pret 63 % vīriešu bieži pieķer sevi spontāni viedtālruņos pārbaudām īsziņas, e-pastu vai sociālo mediju jaunumus. Vairāk nekā 40 % aptaujāto atzīst, ka piedzīvotu ārkārtīgu diskomfortu un apjukumu, ja tiktu liegta iespēja pastāvīgi pārbaudīt savus viedtālruņus. 60 % no šiem spontānajiem viedtālruņa lietotājiem vēlētos, lai viņi nebūti tik atkarīgi no šīs nodarbes.

«Izskatās, ka nākotnes darbaspēks izmanto lielāku apjomu un ātrākus dažādus interneta informācijas tīklu avotus, viņi ir labāk un ātrāk informēti par jaunumiem, un tādējādi ir spējīgi ātrāk reaģēt. Pastāv jautājums, vai Y paaudze, pamatojoties uz efektīgākām darba un komunikāciju metodēm, paveic vairāk darba tajā pašā laikā nekā mēs, vecākā paaudze, bijām spējīgi paveikt? Šādā situācijā var tikt pagarināts darba gadu skaits, jo laiks vairs netiek stingri sadalīts starp privāto un darba dzīvi», uzskata Korvenmaa.

* Y paaudze ir jaunā darbaspēka paaudze, kas dzimusi starp 1977. un 1988.gadu un tiek dēvēta par interneta paaudzi, jaunās tūkstošgades vai Y paaudzi, arī piemīt unikālas savas paaudzes īpašības.

Cisco pasūtītais un ASV neatkarīgā tirgus izpētes uzņēmuma InsightExpress veiktais 2012. gada Interneta pasaules tehnoloģiju ziņojums ir trešais pēc kārtas ikgadējā ziņojumu sērijā. Vispasaules pētījums sastāv no divām aptaujām: viena no tām koncentrējas uz koledžas studentiem un nodarbinātajām personām vecumā no 18 līdz 30 gadiem, bet otra uz IT profesionāļiem. Katras aptaujas laikā tika aptaujātas 100 personas katrā no 18 valstīm: ASV, Kanādas, Meksikas, Brazīlijas, Argentīnas, Apvienotās Karalistes, Francijas, Vācijas, Nīderlandes, Krievijas, Polijas, Turcijas, Dienvidāfrikas, Indijas, Ķīnas, Japānas, Dienvidkorejas un Austrālijas.

Cisco (NASDAQ: CSCO) ir pasaules mēroga līderis pētījumu veikšanā par cilvēku sakaru uzturēšanas, sazināšanās un sadarbības veidiem.